| FAQ

Wij sluiten nooit. Je kan bij ons 365 dagen 24/7 terecht. Wel is het zo dat er tijden zijn dat we op afspraak werken. Voor 07:00 uur in de ochtend en na 19:00 uur in de avond is het op afspraak ophalen en retourneren. In het weekend en op feestdagen is het de gehele dag op afspraak. Dus als je op kerstochtend om 5 uur wilt afspreken, dan is dat mogelijk…

Om je als nieuwe klant aan te kunnen maken hebben wij een 3-tal documenten nodig voor de verzekering:

Zonder kvk wordt het heel lastig. Wij leveren in principe alleen aan zzp-ers, bedrijven of instellingen.

Studenten kunnen in aanmerking komen op extra korting, mits aantoonbaar en controleerbaar student bij een media-gerelateerde studie.

Ja, wij bezorgen ook, alleen niet bij nieuwe klanten. Alleen klanten die wij kennen kunnen aangeven of het bezorgt moet worden. En elkaar tegemoet rijden, dat is ook zeker af te spreken in overleg.

Nee, wij vragen geen borgstelling.

Nee, alle facturen worden achteraf gestuurd.

Via de site kan je de gewenste producten aan de winkelmand toevoegen en deze aanvragen. Wij controleren altijd elke boeking en geven per email antwoord of de bestelling wordt aangenomen. Indien je niets verneemt, de aanvraag via de site is niet geldig zonder een bevestiging vanuit onze zijde.

In overleg is dat zeker mogelijk. Zolang de apparatuur niet verhuurd is aan een ander de dag voor jouw huurperiode dan kan je het eerder ophalen. Mocht het wel al verhuurd zijn, dan kan je pas ophalen nadat de apparatuur weer is ingeleverd.BEL daarom altijd voor je wegrijdt, of de spullen in huis zijn en klaar staan.

Nee, zolang het in overleg gaat, kost het je geen extra dagen.

Bel ons direct op en wij gaan in goed overleg het probleem proberen op te lossen. Desnoods sturen wij vervangende apparatuur naar je toe, waar je ook bent! Ons motto is eerst helpen, daarna vragen wat er gebeurd is

Het is raadzaam als je iets niet kan vinden op de site om even te bellen of te mailen met je aanvraag. Dan gaan wij kijken of wij het beschikbaar kunnen maken voor je.

Wij hebben een groot aanbod van freelance cameramensen en geluidsmensen, dus mocht je een keer verlegen zitten, dan kunnen wij je wellicht ondersteunen.

Wij hebben de mogelijkheid om een complete lichtbus te leveren incl dolly, grip etc. Vraag naar de opties. Wij leveren dit in samenwerking met de Lichtmacht.

Ja dat mag. Check wel tijdig of het land van bestemming een ata/carnet plichtig land is of niet. En vermeld altijd op voorhand dat je op reis gaat, zodat wij zorgdragen voor de juiste accu’s’ om te vliegen en de laders etc. Ook kunnen wij wereldstekkers leveren.

Zeker. Al onze apparatuur staat op het carnet en kan mee naar desbetreffende landen. Let wel goed op de spelregels van het gebruik van het ata/carnet. Het niet goed laten afstempelen van een carnet kan een hoge boete tot gevolg hebben vanuit ata/carnet landen en die wij dan moeten doorbelasten!

De landen die aangesloten zijn bij Carnet staan hieronder. De landen met een * behoren tot de EU en zijn niet carnetplichtig voor inwoners van de EU.

Bij het huren van een langere, aaneengesloten periode krijg je meerdagen korting.

Wij hebben een verzekering op onze apparatuur. Daar zitten echter wel enkele spelregels aan verbonden.